Conveni amb la síndica municipal de Greuges de Palamós per millorar l’atenció a la ciutadania i garantir els seus drets
- El compromís entre les dues defensores és atendre les queixes dels usuaris, recollir millores del servei i tractar amb la màxima sensibilitat situacions de persones en situació de vulnerabilitat per assegurar-ne la protecció i l’accés a l’aigua.
La síndica municipal de Greuges de Palamós, Fina Camós i Ramió, i la defensora del client d’Aigües de Palamós (Customer Counsel), Inmaculada Bermúdez, han signat un conveni per millorar l’atenció als usuaris i usuàries del servei municipal d’aigua de Palamós i vetllar per garantir els drets de la ciutadania.
Gràcies a aquest conveni, la defensora del client es compromet amb la síndica municipal a atendre amb celeritat qualsevol queixa que puguin rebre dels ciutadans i ciutadanes de Palamós, així com mantenir un diàleg periòdic per recollir recomanacions de millora del servei. El conveni inclou també el compromís de tractar amb la màxima sensibilitat qualsevol cas que la defensora pugui detectar de persones en situació de vulnerabilitat per assegurar-ne la protecció i el dret d’accés a l’aigua.
L’acte de signatura ha comptat amb la presència del nostre gerent, Josep Descamps, i el responsable de clients, Ramon Martínez.
La síndica municipal de Greuges de Palamós, té com a missió vetllar pels drets dels ciutadans en relació amb l'actuació de l'Administració municipal, dels organismes administratius que en depenen, així com de les empreses de serveis públics amb capital municipal i dels concessionaris dels serveis públics.
La signatura d’aquest conveni pretén atendre d’una manera més àgil i personalitzada les reclamacions relatives al servei d’aigües que arriben a la Sindicatura de Greuges Local de Palamós.
El conveni té una durada de dos anys prorrogables i té a la voluntat de donar més garanties a les persones que se senten agreujades per la companyia d’aigües.
A Palamós gestionem el servei d’aigua i disposem del servei independent del Customer Counsel o defensor del client per atendre i resoldre de manera gratuïta les reclamacions dels usuaris i usuàries de l’operadora. És un servei que atén conflictes entre la companyia i els seus clients, i busca solucions en un entorn amistós. Intervé quan el client no està d’acord amb la resposta que li ha ofert la companyia o bé quan no ha obtingut resposta a la seva reclamació. La resolució que s’estableixi des del Customer Counsel és d’obligat compliment per a la companyia i voluntari per als clients. En funcionament des de fa més d’una dècada, té com a missió fomentar el diàleg entre organitzacions relacionades amb els drets de les persones, defensar i protegir els drets dels abonats i abonades, i escoltar i atendre les seves necessitats, així com presentar propostes per millorar el servei. També busca la implantació d’una cultura de comunicació i interlocució efectiva i transparent, orientada a la satisfacció de les persones.
La defensora del client, Inmaculada Bermúdez, ha explicat que el seu compromís és la millora contínua de la qualitat del servei que ofereix als usuaris i usuàries: “posem les persones al centre de la nostra atenció, i potenciem el diàleg, la transparència i la mediació entre els usuaris com a claus per avançar cap a l’eficiència d’un servei que és bàsic”.